Laugardagur 13.12.2014 - 22:08 - FB ummæli ()

Sturla Þórðarson – Njála og Kristni saga

Gunnar Tómasson

13. desember 2014.

I. Höfðingjaskipti varð í Nóregi.

(Njála, 100. kafli)

12685 = Höfðingjaskipti varð í Nóregi.

29537 =Hákon jarl var liðinn undir lok, en kominn í staðinn Óláfr Tryggvason.

13917 = Urðu þau ævilok Hákonar jarls,

19696 = at Karkr þræll skar hann á háls á Rimul í Gaulardal.

22012 = Þat spurðisk þar með, at siðaskipti varð í Nóregi,

18289 = ok höfðu þeir kastat inum forna átrúnaði,

31117 = en konungr hafði kristnat Vestrlönd: Hjaltland ok Orkneyjar ok Færeyjar.

14711 = Þá mæltu margir, svá at Njáll heyrði,

21390 = at slíkt væri mikil firn at hafna fornum átrúnaði.

25113 = Njáll sagði þá: „Svá lízk mér sem inn nýi átrúnaðr

22478 = muni vera miklu betri, ok mun sá sæll, er hann fær heldr.

18442 = Ok ef þeir menn koma út hingat, er þann sið bjóða,

9830 = þá skal ek þat vel flytja.”

8467 = Hann mælti þat opt.

21905 = Hann fór opt frá öðrum mönnum ok þulði, einn saman.

289589

***

Úrdráttur úr vinnuplaggi

9. desember 2013.

The Four Augustan Poets of ancient Rome – Quintus Horatius Flaccus or Horace, Publius Virgilius Maro or Virgil, Sextus Propertius and Publius Ovidius Naso or Ovid – are apparent originators of what I have termed “hidden poetry” in the Saga-Shakespeare tradition. The term derives from Snorri Sturluson’s reference in Ch. 8 of Skáldskaparmál to what is “hulit kveðit” – or poetry that is hidden.

The Four Heathen Poets of ancient Rome and the Four Christian Poets of the Saga-Shakespeare tradition – Snorri Sturluson, Sturla Þórðarson, Francis Bacon and Edward Oxenford – would seem to exemplify the phenomenon described by Plato in ION, whereby a number of poets are linked through space and time in a manner akin to an original magnet which communicates its magnetism to a succession of magnets.

Orðræða Njáls – Umsögn höfundar

Tölugildi orðræðu Njáls, „Ok ef þeir menn koma út hingat, er þann sið bjóða, þá skal ek þat vel flytja,” og umsögn Njáluhöfundar –    Hann mælti þat opt.   Hann fór opt frá öðrum mönnum ok þulði, einn saman. – er samtals 18442 + 9830 + 8467 + 21905 = 58644. Sbr. ofangreindan úrdrátt úr vinnuplaggi mínu:

1654 = ION

14209 = Quintus Horatius Flaccus

12337 = Publius Virgilius Maro

11999 = Sextus Propertius

11249 = Publius Ovidius Naso

7196 = Bergþórshváll

58644

 

***

II. Menn er þann sið bjóða – komnir út hingat.¹

                Nýr siður

    4177 = Fiat lux!

1000 = Heimsljós

Menn er þann sið bjóða…

14209 = Quintus Horatius Flaccus

12337 = Publius Virgilius Maro

11999 = Sextus Propertius

11249 = Publius Ovidius Naso

                … komnir út hingat.

14209 = Quintus Horatius Flaccus

12337 = Publius Virgilius Maro

11999 = Sextus Propertius

11249 = Publius Ovidius Naso

Höfuðskáld og Tveir bræður

11359 = Snorri Sturluson

10893 = Höskuldr Dala-Kollsson

10210 = Hrútr Herjólfsson

137227

¹Einar Pálsson ályktaði að við Kristnitöku árið 1000 hafi Heilagur Andi íklæðst Heiðinni hugmyndafræði. Með öðrum orðum, fornum sköpunarsögnum sem endurspeglast í Baksviði Njálu var gefið inntak hins nýja siðar. Þessi ályktun myndi koma heim og saman við tengingu Njáluhöfundar á fjórum höfuðskáldum heiðins siðar við Snorra Sturluson, brautryðjanda og höfuðskáld kristins siðar.

 

III. Heiðingi undir feldi – Kristnitaka

(Njála, 105. kafli)

694326 = Sjá bloggfærslu, Snorri Sturluson: Hvernig skal Krist kenna?, 12. desember 2014.

Sbr. I + II + III = 289589 + 137227 + 694326 = 1121142.

***

Kristni saga

Sturla Þórðarson er nafngreindur höfundur Kristni sögu.

Tölugildi eftirfarandi frásagnar af Kristnitöku er 1121142.

***

IV. Um hvat reiddust goðin?

(Kristni saga, 11. kafli)

[…]

12779 = At Lögbergi var allr þingheimr.

13381 = Þeir Hjalti höfðu reykelsi á glóð,

19912 = ok kenndi svá í gegn vindi sem forvindis ilminn.

 

28215 = Þá báru þeir Hjalti ok Gizurr upp erendi sín vel ok sköruliga,

22936 = en þat undruðu menn, hversu snjallir þeir váru

13641 = ok hversu vel þeim mæltist,

14470 = en svá mikil ógn fylgði orðum þeira,

20498 = at engir óvinir þeira þorðu at tala móti þeim.

 

25339 = En þat gerðist þar, at annarr maðr at öðrum nefndi sér vátta,

32001 = ok sögðust hvárir ór lögum við aðra, inir kristnu menn ok inir heiðnu.

 

11238 = Þá kom maðr hlaupandi ok sagði,

15834 = at jarðeldr var upp kominn í Ölfusi

14247 = ok mundi hann hlaupa á bæ Þórodds goða.

 

13408 = Þá tóku heiðnir menn til orðs:

19927 = „Eigi er undr í, at goðin reiðist tölum slíkum.”

 

9518 = Þá mælti Snorri goði:

10708 = „Um hvat reiddust goðin,

19156 = þá er hér brann hraunit, er nú stöndum vér á?”

 

13488 = Eftir þat gengu menn frá Lögbergi.

11539 = Þá báðu inir kristnu menn,

16914 = at Síðu-Hallr skyldi segja lög þeira upp,

14550 = þau er kristninni skyldu fylgja.

21995 = Hallr keypti hálfu hundraði silfrs at Þorgeiri goða,

21628 = er þá hafði lögsögu, at hann segði upp lög hvártveggi,

19806 = kristin ok heiðin, ok var hann þá eigi enn skírðr.

 

10311 = En þá er menn kómu í búðir,

19764 = lagðist Þorgeirr niðr ok breiddi feld á höfuð sér

23434 = ok lá allan daginn ok um nóttina ok annan daginn til jafnlengðar.

 

18116 = Inir heiðnu menn höfðu þá stefnu fjölmenna

27753 = ok tóku þat ráð at blóta tveim mönnum ór hverjum fjórðungi

11911 = ok hétu á heiðin goð til þess,

16972 = at þau léti eigi kristni ganga yfir landit.

 

26240 = Þeir Hjalti ok Gizurr áttu aðra stefnu við kristna menn,

28912 = ok létust þeir vilja hafa ok mannblót, jafnfjölmennt sem inir heiðnu.

 

7534 = Þeir mæltu svá:

17792 = “Heiðingjar blóta inum verstum mönnum

13251 = ok hrinda þeim fyrir björg eða hamra,

16431 = en vér skulum velja at mannkostum

23476 = ok kalla sigrgjöf víð dróttin várn, Jesúm Kristum.

21090 = Skulum vér lifa því betr ok syndvarligar en áðr,

14609 = ok munum vit Gizurr ganga til

16374 = fyrir várn fjórðung sigrgjafarinnar.”

 

20467 = En fyrir Austfirðingafjórðung gengu þeir til,

28709 = Hallr af Síðu ok Þorleifr ór Krossavík fyrir norðan Reyðarfjörð,

24758 = bróðir Þórarins ór Seyðarfirði.  Ingileif var móðir þeira.

25225 = Honum hafði Digr-Ketill stefnt um kristni at ráði Brodd-Helga.

20312 = Þá gerði veðr svá illt, at Ketill varð því feginn,

23595 = at hann kom til Þorleifs um kveldit, ok hafði þar góðan beina.

7719 = Af því fell stefnan.

23329 = En ór Norðlendingafjórðungi gengu til sigrgjafarinnar

21292 = Hlenni inn gamli ok Þorvarðr, sonr Spak-Böðvars,

21872 = en ór Vestfirðingafjórðungi Gestr Oddleifsson.

9985 = Þar var engi annarr til.

15166 = Þat líkaði þeim Hjalta ok Gizuri illa.

 

26818 = Þá tók til orða Ormr Koðránsson, – hann var vistum á Gilsbakka,

25855 = því at Hermundr Illugason átti Gunnhildi, dóttur hans – :

11535 = „Verða mundi maðr til þessa,

25888 = ef Þorvaldr, bróðir minn, inn víðförli, væri samlendr við mik,

17990 = en nú mun ek til ganga, ef þér vilið við mér taka.”

 

19529 = Þeir játtu því, ok var hann þá skírðr þegar.

1121142

***

Reiknivél sem umbreytir stöfum í tölugildi er á netinu:

http://www.light-of-truth.com/ciphersaga.htm

 

Flokkar: Óflokkað

«
»

Facebook ummæli

Vinsamlegast athugið:
Ummæli eru á ábyrgð þeirra sem þau skrifa. Eyjan áskilur sér þó rétt til að fjarlægja óviðeigandi og meiðandi ummæli.
Tilkynna má óviðeigandi ummæli í netfangið ritstjorn@eyjan.is

Höfundur

Gunnar Tómasson
Ég er fæddur (1940) og uppalinn á Melunum í Reykjavík. Stúdent úr Verzlunarskóla Íslands 1960 og með hagfræðigráður frá Manchester University (1963) og Harvard University (1965). Starfaði sem hagfræðingur við Alþjóðagjaldeyrissjóðinn frá 1966 til 1989. Var m.a. aðstoðar-landstjóri AGS í Indónesíu 1968-1969, og landstjóri í Kambódíu (1971-1972) og Suður Víet-Nam (1973-1975). Hef starfað sjálfstætt að rannsóknarverkefnum á ýmsum sviðum frá 1989, þ.m.t. peningahagfræði. Var einn af þremur stofnendum hagfræðingahóps (Gang8) 1989. Frá upphafi var markmið okkar að hafa hugsað málin í gegn þegar - ekki ef - allt færi á annan endann í alþjóðapeningakerfinu. Í október 2008 kom sú staða upp í íslenzka peninga- og fjármálakerfinu. Alla tíð síðan hef ég látið peninga- og efnahagsmál á Íslandi meira til mín taka en áður. Ég ákvað að gerast bloggari á pressan.is til að geta komið skoðunum mínum í þeim efnum á framfæri.
RSS straumur: RSS straumur

Tenglar